Økonom - med øje for deltaljerne

Vil du være med til at præge den kollektive trafik? Er du en talknuser, og god til at løbe boldene i mål? Vil du være en del af en engageret og fagligt stærk afdeling med fokus på høj kvalitet og rettidig service? Så er denne stilling noget for dig.

Vi har mange spændende opgaver til dig
Midttrafik søger en analytisk og selvstændig økonom, der skal varetage økonomiske beregninger, budgetlægning og rapportering indenfor den kollektive trafik.
Hertil kommer opfølgning på aktiviteter og økonomi i forhold til kommuner og region samt internt overfor ledelse og direktion.

Du refererer til økonomichefen og bliver en del af en afdeling på 21 dedikerede kollegaer, hvor der er god mulighed for sparring omkring opgaverne.

Vi har fokus på kunden i alle led, og derfor er det afgørende, at du har en kundeorienteret tilgang til opgaverne, idet dette er en forudsætning for at Midttrafik kan levere det bedste produkt til kunden og indgå i det bedste samarbejde med vores leverandører.

Dine primære arbejdsområder:

Du vil få en central rolle i forbindelse med den økonomiske styring og det løbende budgetarbejde i vores afdeling i samarbejde med organisationen.
  • Budgettering og opfølgning på bus- og billetkontrolomkostninger
  • Økonomisk sparringspartner for andre afdelinger
  • Medvirke til generelle regnskabsopgaver med afdelingen
  • Udarbejde økonomiske analyser, statistikker og business cases
  • Udarbejde indstillinger til bestyrelse og direktion
  • Bidrage til videreudvikling af digitale løsninger
  • Effektivisere forretningsgange og interne kontroller


Din profil:

Du har en økonomisk uddannelse som cand.merc., cand.oecon., eller lignende. Vi forestiller os, at du kommer med nogle års erfaring og lyst til at lære nyt, men nyuddannede vil også komme i betragtning.
  • Du er målrettet, detaljeorienteret, sikrer fremdrift og trives med et selvstændigt arbejde, hvor du tager ejerskab for dine opgaver, overholder deadlines og altid leverer høj kvalitet.
  • Erfaren bruger af Excel/BI og vant til at håndtere store datamængder
  • Det er en fordel, at din økonomiske og administrative erfaring er opnået inden for offentlig forvaltning/politisk ledet organisation.
  • Du tilegner dig hurtigt overblik over forretningsgangene i en kompleks organisation, og du evner at gennemskue komplicerede problemstillinger, og har gerne erfaring med at skabe fremdrift og sikre styring af større tværgående opgaver.
  • Du er kundeorienteret, og har lyst til at yde den bedste service til vores samarbejdspartnere og ejere(kommuner og Region Midtjylland)
  • Du har gode samarbejdsevner, da du og dine kolleger har stor berøringsflade både eksternt med Midttrafiks bestillere og med den øvrige del af organisationen. Dette betyder også at du skal kunne kommunikere ubesværet på flere niveauer.
  • Har praktisk viden om aflæggelse af årsrapporter og grundlæggende regnskabsforståelse


Du får gode kollegaer, og vi glæder os til at byde dig velkommen
Du bliver en del af et inspirerende og uhøjtideligt team med dygtige kolleger med hver deres speciale og masser af spændende opgaver. Der er gode arbejdsforhold med blandt andet flextid og frokostordning samt gode transportforbindelser og gratis p-plads, hvis du benytter bilen til arbejde.

Løn- og ansættelsesvilkår
Fuldtidsstilling (37 timer)
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved at kontakte
Økonomichef Lone Litvak på telefon 87 40 82 92.

Ansøgning
Stillingen kan søges via linket nederst på denne side.

Ansøgningsfrist er den 10. januar 2024 kl. 12.00

Du opfordres til at fremsende din ansøgning hurtigst muligt.

Fredag, den 12. januar 2024 vil være sidste dag for afholdelse af de første samtalerunder.
Fredag, den 19. januar 2024 afholdes 2. samtalerunde.

Tiltrædelse er hurtigst muligt, dog senest den 1. marts 2024.

Du kan læse mere om Midttrafik på www.midttrafik.dk eller følge os på

https://Facebook.com/midttrafik.dk og

https://dk.linkedin.com/company/midttrafik

Privatlivspolitik – når du søger job hos Midttrafik

Din nye arbejdsplads:
Midttrafik samarbejder med kommuner, region og private vognmænd om at levere en god kollektiv trafik til borgerne i Region Midtjylland. Vi er et fælleskommunalt trafikselskab, som ledes af en politisk bestyrelse. Vi er ca. 130 ansatte, som sætter pris på en spændende arbejdsdag med en stor kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere. Vi bruger målstyring til at sikre, at vi er effektive, og vi spørger ofte kunder og leverandører, om vi gør det godt nok. Midttrafik er derfor en organisation i konstant udvikling, hvor der sjældent er langt fra idé til handling. Hverdagen er præget af opgaver og krav, men også et fagligt inspirerende miljø.



Stillingen er ikke aktiv