Erfaren og selvstændig HR-konsulent til Midttrafik

Motiveres du af faglige udfordringer og varierende opgaver inden for HR? Og vil du være en del af en uformel og spændende arbejdsplads, hvor fokus altid er på kunderne i den kollektive trafik? Så har vi et spændende job til dig!

Midttrafik er en udviklingsorienteret organisation, hvor der ikke er langt fra beslutning til handling. Vi garanterer dig en varieret og spændende hverdag med høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen. Du får ansvaret for en række forskellige opgaver inden for HR-området. Du får en bred berøringsflade i hele organisationen og til eksterne samarbejdspartnere. Du kommer til at arbejde tæt på ledelsen og bliver en del af direktionssekretariatet, hvor vi er 12 medarbejdere, som arbejder med mange forskellige opgaver og gerne hjælper til på tværs af opgaveområder.

Du er med til at sikre, at ledere og kolleger rådgives om bedste vej i personalemæssige problemstillinger. Du tænker altid i både løsninger og mulige konsekvenser. Det er naturligt for dig at drible videre med en given udfordring og følge en sag til dørs.

Som HR-konsulent i Midttrafik tager du hånd om opgaver som:

- Lederstøtte vedrørende rekruttering, introplaner, opfølgningssamtaler og andet i forbindelse med nyansættelser

- Lederstøtte i personalesager bl.a. inden for sygefravær, fastholdelse og afskedigelser

- Arbejdsmiljøledelse – som arbejdsmiljøleder for en lille og smidig arbejdsmiljøorganisation

- Løbende diverse personaleadministrative opgaver

- Igangsættelse af diverse HR-tiltag i dialog med ledelsen – eksempler kunne være igangsættelse af analyser på HR-området, opdatering af materiale i personalehåndbog o.l.

- Sekretariatsbetjening af samarbejdsudvalg – udarbejdelse af dagsordener, årshjul, årlige seminarer mv.

- Årlig personaleredegørelse – det årlige overblik over de personalemæssige forhold til Midttrafiks bestyrelse

- Lønforhandlinger – forhandlinger med de faglige organisationer

Opgaverne er mange og varierede, og du trives med, at opgaverne kan ændre sig med kort varsel.

Strategisk tænkende, løsningsorienteret og dygtig kommunikator

Du har en relevant uddannelse, men det er ikke vigtigt hvilken. Det vigtigste er, at du har en bred erfaring inden for HR-opgaver og -administration, og brænder for at betjene ledelsen og rådgive organisationen.

Med overblik navigerer du sikkert i forståelsen af personalejura, administrative sagsgange og organisationens behov. Der er altid mulighed for at bruge ekstern juridisk bistand.

Du arbejder selvstændigt, struktureret, har sans for detaljen og er administrativ stærk.

Du kan skabe tillid blandt både ledere og medarbejdere i Midttrafik, hvor du er god til at sætte dig ind i, hvad der arbejdes med i den enkelte afdeling. Du er garant for robust rådgivning og vejledning, og du kan koble din personaleadministrative faglighed med Midttrafiks strategiske mål og forretningsområder.

Du kan også være en fast og troværdig forhandler, når det kræves, og du trives i at navigere mellem mange forskellige faggrupper og ledelseslag med opgaver af skiftende karakter.

Derfor skal du vælge os

I Midttrafik er der ikke langt fra medarbejdere til direktionen. Du bliver en del af en virksomhed, som gerne vil udvikle sig og hele tiden sikre, at organisationen er i topform, så kunderne i den kollektive trafik får det bedst mulige produkt for pengene.

Du får et stort ansvar, og der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Du bliver en del af et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø med dygtige kolleger og masser af spændende opgaver.

Der er gode arbejdsforhold med blandt andet flextid, mulighed for hjemmearbejde samt kantine- og frugtordning, massageordning m.m. Der er også mulighed for at tilpasse stillingen til den rette kandidat på 30-37 timer.

Ansøgning

Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Ansøgningen sendes via linket nederst på siden.

Ansøgningsfrist er den 31. maj 2022

Tiltrædelse er hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Bodil Møller, telefon 8740 8204.

Du kan læse mere om Midttrafik på www.midttrafik.dk eller følge os på https://Facebook.com/midttrafik.dk og https://dk.linkedin.com/company/midttrafik

Midttrafik samarbejder med ekstern rådgiver i ansættelsesprocessen.

Din nye arbejdsplads

Midttrafik samarbejder med kommuner, region og private vognmænd om at levere en god kollektiv trafik til borgerne i Region Midtjylland. Vi er et fælleskommunalt trafikselskab, som ledes af en politisk bestyrelse. Vi er ca. 130 ansatte, som sætter pris på en spændende arbejdsdag med en stor kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere. Vi bruger målstyring til at sikre, at vi er effektive, og vi spørger ofte kunder og leverandører om vi gør det godt nok. Midttrafik er derfor en organisation i konstant udvikling, hvor der sjældent er langt fra idé til handling. Hverdagen er præget af opgaver og krav, men også et fagligt inspirerende miljø.

Stillingen er ikke aktiv