Konsulent med ansvar for B2B

Marketing – Kunder – Produkter

Du er begejstret for de muligheder, som den kollektive trafik tilbyder, mindre trængsel, mindre parkeringsbøvl og et bedre klima, når flere rejser sammen. Vi ser et potentiale i at give virksomheder mere viden om, hvad den kollektive trafik kan gøre for dem og deres medarbejdere. Du skal være vores ambassadør overfor erhvervskunder i Midttrafiks område.

Stillingen er nyoprettet, og vi søger en dedikeret og dygtig kollega, som især skal arbejde med B2B markedet.

Vores nye kollega er kommercielt tænkende og har altid fokus på, at give kunderne den bedst mulige service.

Du skal, i samarbejde med dine kolleger, fastlægge realistiske mål for hvordan vi når ud til erhvervskunderne i Midttrafiks område, og du udarbejder konkrete handleplaner for, hvordan vi kommer i mål.

For at få succes i stillingen kræver det, at du har kommerciel forståelse og sans for markedsføring og kundekontakt. Du er dygtig til at opbygge relationer. Du er på forkant med kundernes behov, og du kan identificere og omsætte kunders behov til konkrete løsninger. Med et veludviklet servicegen og din faglighed evner du, i et tæt samarbejde med dine kolleger, at omsætte erhvervslivets ønsker og krav til konkrete løsninger. Du har forhandlingsevner og vedholdenhed, så du sikrer, at aftaler og partnerskaber kommer i hus.

Opgaver

I den første tid skal du udarbejde koncepter og mål for, hvad vi skal nå i samarbejdet med erhvervsvirksomhederne. Du skal sikre, at alle i Midttrafik arbejder sammen om at nå målene. I fase to skal du, sammen med dine kolleger og eksternt bureau, udarbejde materialer, som kan inspirere erhvervsvirksomheder til at indgå samarbejde med Midttrafik. Du skal selv lave det opsøgende arbejde overfor virksomhederne, indgå aftaler, koordinere opgaverne og lave opfølgningen, så alle bliver tilfredse.

  • Standardisere koncepterne for arrangementskørsel og billetsamarbejder og sikre, at alle i organisationen ved, hvad deres ansvar er
  • Lave nye aftaler om arrangementskørsel og være nøgleperson, så vi sikrer nem adgang til dialog med eksterne samarbejdspartnere
  • Inspirere virksomheder til at styrke deres grønne profil, fx ved at tilbyde kollektiv trafik løsninger til deres medarbejdere
  • Opsøge muligheder for kommercielle partnerskaber med offentlige og private virksomheder
  • Indgå og vedligeholde aftaler med virksomheder om transportaftaler og køb af transport
  • Indgå aftaler om tredjepartssalg af vores produkter, fx målrettet turister
  • Udarbejde indstillinger til direktion og bestyrelse
  • Opsætte mål, lave budgetforecast og gennemføre effektmålinger
  • Deltage i afdelingens øvrige opgaver

Baggrund

Dine erfaringer kan se ud på flere måder, men vi forestiller os at du har erfaring med lignende opgaver, hvor du primært har arbejdet med B2B markedet. Du er god til at skabe og pleje relationer, og du er udadvendt.

Arbejdet med at udføre arrangementskørsel foregår tværorganisatorisk. Det er derfor et krav, at du er vant til at håndtere mange interessenter, både interne og eksterne. Din rolle er at skabe struktur og tydelige rammer, så den enkelte ved, hvad de skal bidrage med.

Du kan arbejde både strategisk og operationelt, har gode samarbejdsevner, gennemslagskraft og organisatorisk forståelse.

Den nyoprettede stilling er placeret i Markedsføring under Kunde- og Marked, hvor du får mange dygtige kolleger, som alle har til opgave at hjælpe kunderne før, under og efter rejsen.

Det er ikke noget krav, at du har kendskab til kollektiv trafik. Det er et krav, at du er god til at sætte dig i kundernes sted, omsætte deres ønsker til handling og give den bedst mulige service.

Vil du høre mere

Midttrafik samarbejder med ekstern konsulent, og du er meget velkommen til at kontakte Trine Sangill på telefon 2990 0025

Ansøgning

Stillingen kan søges via linket nederst på siden.

Ansøgningsfrist er den 14. april 2024, inden kl. 12.00.

Første samtale afholdes 18. april og anden samtale afholdes 25. april.

Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2024.

Du kan læse mere om Midttrafik på www.midttrafik.dk eller følge os på

https://Facebook.com/midttrafik.dk og https://dk.linkedin.com/company/midttrafik

Privatlivspolitik

Privatlivspolitik – når du søger job hos Midttrafik

Din nye arbejdsplads:

Midttrafik samarbejder med kommuner, region og private vognmænd om at levere en god kollektiv trafik til borgerne i Region Midtjylland. Vi er et fælleskommunalt trafikselskab, som ledes af en politisk bestyrelse. Vi er ca. 130 ansatte, som sætter pris på en spændende arbejdsdag med en stor kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere. Vi bruger målstyring til at sikre, at vi er effektive, og vi spørger ofte kunder og leverandører om vi gør det godt nok. Midttrafik er derfor en organisation i konstant udvikling, hvor der sjældent er langt fra idé til handling.

Stillingen er ikke aktiv