Projektleder til
IT & Digitalisering

Vil du være med til at sikre, at Midttrafik forbindes med god kvalitet før, under og efter rejsen og vil du være med til at sikre gode oplevelser for Midttrafiks passagerer?

Kan du fastholde overblikket i en hverdag med komplekse opgaver og sikre at projekter kommer i mål? Så er Midttrafik måske lige præcis noget for dig.

Den kollektive trafik i Midtjylland står overfor store udviklingsmuligheder de kommende år. Stigende trængsel på vejene og mål om flere passagerer i bus og tog betyder øget fokus på, hvordan fysiske tiltag som fx nye IT-systemer og AI kan bidrage til en bedre kundeoplevelse.

Hos Midttrafik søger vi en projektleder med sans for planlægning af komplekse projekter til vores team for IT & Digitalisering.
Her vil du indgå i det daglige samarbejde med vores øvrige dygtige medarbejdere. Du kommer til at arbejde i et engageret team med 7 kolleger, der brænder for at styrke Midttrafiks IT og rådgive organisationen på tværs.

Vi arbejder altid teambaseret med rige muligheder for at sparre og udnytte hinandens viden og kompetencer. Det er derfor vigtigt, at du er en udadvendt og god holdspiller og samtidig en lyttende projektleder, der med stor selvstændighed kan drive projekter fremad.

Opgaven

Som projektleder i teamet for IT & Digitalisering kommer du fra start til styre et projekt, hvor Midttrafik skal udskifte GPS og IT-udstyr i samtlige busser i Regionen med driftsstart 2026. Din rolle bliver bl.a. at koordinere og lede et hold af fageksperter i Midttrafik og sikre at det nye system implementeres hurtigt, effektivt og indenfor den økonomiske ramme.

Et andet indsatsområde vil være Midttrafiks arbejde med AI. Vi har som så mange andre taget de første spæde skridt i udnyttelsen af AI, men kan se at feltet rummer store potentialer i mange dele af vores forretning. Her forventes du at medvirke til styring og implementering af brugen af AI i Midttrafik.

Dine opgaver vil desuden omfatte:

· tværgående koordinering i forhold til dit team og resten af organisationen

· deltagelse i effektiviserings- og forbedringsprojekter på tværs af organisationen.

· kontakt med eksterne interessenter

· håndtering af risici og ændringer i projektet

· gennemsigtig og stabil planlægning og styring af projekternes tid og økonomi

Din profil

· Du har en relevant akademisk uddannelse, suppleret med en projektlederuddannelse.
· Du har erhvervserfaring og har arbejdet med projektledelse

· Du kan arbejde tværgående med interne og eksterne parter om komplekse

problemstillinger og kan begå dig på mange forskellige niveauer i planlægningsforløbet

· Du har gode kommunikations- og samarbejdsevner, herunder gode skriftlige

kommunikationsevner

· Du er løsnings- og resultatorienteret, så mål opfyldes, og aftaler og deadlines

overholdes.

· Du kan holde hovedet koldt i pressede situationer, er god til at danne dig overblik,

er struktureret og veksler ubesværet mellem detaljen og overblikket

· Du kan lave forretningsanalyser, og at du besidder en solid forretningsforståelse

· Du har en stærk IT-forståelse

Vi tilbyder
En stilling i et uhøjtideligt arbejdsmiljø med tætte relationer til dygtige kolleger samt udfordrende og spændende opgaver. Du vil hos Midttrafik få gode og fleksible arbejdsforhold med mulighed for bl.a. flextid og hjemmearbejde, så vi bedst muligt sikrer et godt hverdagsliv og balance mellem jobbet og privatlivet.

Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.


Ansøgning

Stillingen søges via linket nederst på siden.

Ansøgningsfrist er den 5. december 2024 kl. 12.00. Starttidspunkt er snarest muligt men senest den 1. februar 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 12.12.2024 og igen den 17.12.2024.

I rekrutteringsprocessen samarbejder Midttrafik med en ekstern konsulent, bl.a. til udarbejdelse af profiltest.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Økonomi, IT & Kontrakter Lone Litvak på telefon 29 25 07 45.

Du kan læse mere om Midttrafik på www.midttrafik.dk eller følge os på https://Facebook.com/midttrafik.dk og https://dk.linkedin.com/company/midttrafik

Midttrafik samarbejder med kommuner, region og private vognmænd om at levere en god kollektiv trafik og flextrafik til borgerne i Region Midtjylland. Vi er et fælleskommunalt trafikselskab, som ledes af en politisk bestyrelse. Vi er 130 ansatte, som sætter pris på en spændende arbejdsdag med en stor kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere. Vi bruger målstyring til at sikre, at vi er effektive, og vi spørger ofte kunder og leverandører, om vi gør det godt nok. Midttrafik er derfor en organisation i konstant udvikling, hvor der sjældent er langt fra idé til handling. Hverdagen er præget af opgaver og krav, men også et fagligt inspirerende miljø.

Stillingen er ikke aktiv